Re: Podział grupy

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 03 Apr 2006 - 15:08:01 MET DST

Johnny napisał(a):
> To akurat srednio trafiony test, bo nie widze problemu, by nie uzyc VCLa
> tylko WinAPI i exec delphi tez bedzie mial kilka kilo. Poza tym programy

Oczywiście, swego czasu też tak pisałem programy. Tylko że
wtedy nie ma sensu już wisieć w Pascalu i można przejść
do C :)

> pisane w C (MS) tez uzywaja kupy bibliotek, ktorych jednak na pierwszy rzut

Nie tyle kupy, co podstawowej biblioteki run-time C
(MSVCRT*.DLL). Fakt, jest rozprowadzana z systemem, ale
wiele innych pakietów również z niej korzysta dzięki
temu. A lepiej jest używać jednego DLLa, niż jeszcze
własne biblioteki pakować do pamięci (a tym bardziej
statycznie linkowane).

> Roznica wyjdzie przy pisaniu naprawde duzego programu, bo same okna w
> delphi zrobi sie 100 razy szybciej a wysilek umyslowy wykorzysta sie do
> zrobienia logiki biznesowej.

No i tu już wszystko zależy od tego, czy pisze się coś,
co faktycznie musi być zrobione na szybko i byle jak.

PS. Kiedyś straciłem mnóstwo czasu na debugowanie błędu
działania programu w VCL/Delphi przy używaniu jednej ze
standardowych kontrolek. Okazało się, że wymaga ona
konkretnej wartości jednej z dyrektyw kompilatora.
Na szczęście były źródła VCLa dołączone, bo inaczej
bym musiał wszystko próbować obchodzić nie znając
przyczyny.

> Pewnie, tylko czy o to chodzi? Liczy sie stosunek efekt/czas, metodami

To zależy.

> Tak, zauwazylem i przeczytalem kolejne czesci cyklu. Moglbys to zrobic
> jedno pod drugim, bo strasznie mnie wkurza to klikanie w strzalki.

No to jest pewien pomysł. Zrobię później przeglądarkę
wszystkich wpisów z miesiąca uruchamianą na żądanie.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |