Re: fdisk & 127 GB

Autor: Mayster <niewazne123_at_wp.pl>
Data: Mon 03 Apr 2006 - 13:44:31 MET DST

Mayster wrote:

> Dzieki za wszystkie informacje. Zaraz biore sie za formatowanie dysku
> na 160GB pod PQM, instaluje Wina z SP1 i jakies narzedzia dyskowe
> wlaczajace zgodnosc XPka z wiekszymi dyskami. Zapelniam dysk do pelna
> softem i ... dam znac jaki bedzie tego efekt. Wielkie THX.
>
> pozdrawiam

   Wlasnie sciagnalem i uruchomilem Seagate DiscWizard Starter Edition -
programik ktory znalazlem na stronie Seagate'a. Dysk ktory posiadam to
Seagate Barracuda 160GB 7200obr, 8mb cache czyli programik jak
najbardziej odpowiedni do tego dyzia ;) Nie wiem czy ktos bawil sie tym
programikiem. Usunalem wszystkie partycje, uruchomilem programik.
Kreator zapytal sie mnie czy przygotowac dysk do pracy (czyli stworzyc
partycje), nastepne pytanie dotyczylo przyszlego systemu operacyjnego -
wskazalem XP z SP1 i co dalej widze ? Nastepna plansza ukazuje
informacje, ze dysk moze nie dzialac poprawnie jesli bedzie mial wiecej
niz 137GB - mozna stracic dane. Ponizej jest opcja aby ograniczyc
wielkosc tworzonej partycji do wlasnie ... 137GB. Pomimo, iz zaznaczylem
wczesniej XP z SP1 to ... jest te info od Seagate'a. No nie, nie mogli
od razu konstruktorzy pomyslec, ze beda wieksze dyski niz 127 czy 137GB
  i przygotowac pod nie sprzetu/oprogramowania a nie robic taki bu#*el ? :-\

     pozdr. Mayster