Re: fdisk & 127 GB

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 03 Apr 2006 - 01:48:03 MET DST

Użytkownik "Mayster" <niewazne123@wp.pl> napisał w wiadomości
news:e0p4pp$477$1@nemesis.news.tpi.pl...
> MadMan wrote:
[...]
> [...]
> postanowilem juz nic nie mieszac, nic kombinowac (bo tym razem za
> duzo waznych danych stracilem) i zrobic 127GB tylko ze ... FDisk
> sie uparl i robi mi 160GB - na innych kompach zrobil mi 133 i 134
> GB. Jednak jest to za duzo i domyslam sie, ze za jakis czas znowu
> strace dane - tak wiec ... caly czas probuje zrobic 127GB tak jak
> mialem na poczatku. Coz moge dodac na temat dysku ? Byl sprawdzany
> jakimis programami do testowania - firmowymi jak i ...
> REGENERATORami itp - wszystkie programy wskazuja, ze dysk jest w
> stanie idealnym. I tak tez dzialal - dobrze, lecz tylko wtedy gdy

Korzystaj wyłącznie z systemów z wbudowaną obsługą 48-bitowego LBA i nie
będzie jakichkolwiek problemów. Żadnych Windows 98 ani DOS-a. W
przypadku XP absolutne minimum to SP1. Pamiętaj też, że dotyczy to także
*instalatora* systemu (instalka musi zostać zintegrowana z SP). Poza tym
wielkość dysku możesz na stałe ograniczyć programowo, niektórzy
producenci hdd dokładają taką opcję w swoich aplikacjach
diagnostycznych.

BTW po co Ci ten cały archaiczny DOS-owy fdisk? Odpowiednie narzędzia
partycjonujące są dostępne w instalatorze XP oraz w Konsoli
Odzyskiwania.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/