Re: fdisk & 127 GB

Autor: Mayster <niewazne123_at_wp.pl>
Data: Sun 02 Apr 2006 - 20:20:59 MET DST

MadMan wrote:

> Dysk nie kaszani się sam z siebie. Chyba że jest uszkodzony.

> Z ciekawości - jaki zasilacz?

    Zasilacz ? Wczesniej 350W, teraz 400W. Nie jest to sprawa zasilacza
- tak jak mowilem - gdy na dysku byla jedna partycja 127GB bylo OK -
ponad rok chodzil dobrze. Pozniej zachcialo mi sie 160GB - taka tez
partycje zalozylem i ... po kilku miesiacach padl. Przeczytalem gdzies
tam ... ze XPki nie bardzo chca dzialac z dyskami wiekszymi niz 127GB.
Jednak mozna temu zaradzic zmieniajac jakies tam wartosci w rejestrze -
nawet programy byly ktore to automatycznie zmienialy. Zrobilem ponownie
160GB, zmienilem w rejestrze co bylo do zmiany ... jakis czas chodzi i
.. znwou krach ;( Zrezygnowany zrobilem 127GB i ... bylo dluuugo dobrze.
Jednak po czasie znowu zachcialo mi sie miec wiecej miejsca - jednak
pamietalem, ze komp nie bardzo przepadal za partycja 160GB. Zrobilem
wiec 2x80GB - chodzilo jakies 4 moze 5 miechow i ... znowu to samo - na
dysku same krzaczki. Dlatego postanowilem juz nic nie mieszac, nic
kombinowac (bo tym razem za duzo waznych danych stracilem) i zrobic
127GB tylko ze ... FDisk sie uparl i robi mi 160GB - na innych kompach
zrobil mi 133 i 134 GB. Jednak jest to za duzo i domyslam sie, ze za
jakis czas znowu strace dane - tak wiec ... caly czas probuje zrobic
127GB tak jak mialem na poczatku.
  Coz moge dodac na temat dysku ? Byl sprawdzany jakimis programami do
testowania - firmowymi jak i ... REGENERATORami itp - wszystkie programy
wskazuja, ze dysk jest w stanie idealnym. I tak tez dzialal - dobrze,
lecz tylko wtedy gdy partycja nie przekraczala 127GB.

      pozdr. Mayster