Re: Tworzenie RAID 0

Autor: Andrzej Zbierzchowski <andrzejzb_at_gazeta.pl>
Data: Sat 01 Apr 2006 - 11:12:45 MET DST

mosquito napisał(a):
> Kupiłem płytę ASUS P5WD Premium. Mam HDD 1x250GB, 2x200GB SATA.
> Najchętniej chciałbym posadzić system na SATA 250GB, a z dwóch
> pozostałych zrobić RAID 0. Czy da się tak zrobić? Jeżeli nie to
> jaka jest procedura (tak za rączkę) tworzenie i stawiania systemu
> (WIN XP SP2) na RAID 0. Szuukałem już po grupach, ale albo nie
> znalazłem albo przeoczyłem. Proszę o pomoc albo jakiegoś linka do
> opisu tworzenia RAID 0 w takiej konfiguracji jak moja. Z góry
> dziękuję.

Nie widze sensu stawiania Windows poza macierzą. Raid0 jest obliczony na
szybkość a sam wiesz, jak potrafi się system zmulić jak Windows rzeźbi
intensywnie w swapie... Jak bym robił jeden stripe na wszystkie dyski
(ten 250 tez SATA?) a potem podzielił to na dwa - trzy woluminy i szlus.
Ewentualnei dla bezpieczeństwa zostawiłbym jeden dysk poza macierzą, ale
nei systemowy tylko na backupy.

--
Andrzej Zbierzchowski
Cogito ergo ryba a konkretnie sum :)