Re: Co lepsze do gierek 3D

Autor: Tomasz Stafinski <Jenot_at_jenot.local>
Data: Thu 30 Mar 2006 - 15:32:58 MET DST

On 2006-03-30, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
> Intel Celeron Prescott 3.06 GHz czy AMD SEMPRON 64 3000+ Venice ?
> Zakładamy że oba będą z 512 mega pamięci PC400... Celeron będzie na
> płycie Asus P5GDC Deluxe a Sempron na płycie ASUS A8N-E nForce4 ULTRA S939.

Ja bym stawiał na Semprona. Zajrzyj na tomshardware.com, tam jest gdzieś
test procków (Mother af all CPU charts czy jakoś tak) i w gierkach
sempron 3000 Palermo (a to chyba starszy rdzeń) idzie łeb w łeb z
Pentium 4 Prescott.

> Czy ten celeron lub sempron wykorzystuje dual channel DDR?

Obydwa wykorzystują.

> Innymi słowy, czy warto kupować do tych proców RAM w dwu kostkach?

W przypadku Celka przyrost prędkości będzie spory, przy sempronie
niezauważalny.

> Czy też lepiej kupić 512 w jednym kawałku aby zostało miejsce na rozbudowę?

Najlepiej kupić od razu 2x512 (jeśli chcesz pograć w nowsze gry).

Pozdrawiam,

--
Jenot (Tomasz Stafiński)