Re: Problem z nagrywarką

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Thu 30 Mar 2006 - 12:48:11 MET DST

Grzegorz <skaruzgWYTNIJTO@poczta.onet.pl> w wiadomości
<news:5317.0000015f.442af324@newsgate.onet.pl> napisał/a:

> Od pewnego czasu mam problem z nagrywarką (CD/DVD). Same płytki (różnych

Jaką?

> firm)nagrywane są (w Nero)

Jakim?

> nie można odczytać

Czym?

> i reinstalację systemu. Z reinstalacją chwilowo się wstrzymuję, bo
> zainstalowanego jest sporo softu i trochę szkoda bawić się od nowa, a nie
> wiadomo czy to coś da.

Jak chcesz wiedzieć, czy to problem sprzętowy, czy windowsa, spróbuj
nagrywać pod linuksem (może być jakaś dystrybucja life).

> Czy ktoś może wie jaka może być przyczyna problemu?

To czego nie powiedziałeś - dokładna specyfikacja całego sprzętu
(przypadkiem nie jest na VIA?) i użytych programów - np. u mnie czasem jest
taki spesial ficzer, że nagrywarka w nero źle rozpozna dopuszczalne
prędkości płyty i oferuje nagrywanie 6x zamiast 4,8,16x. Wówczas napewno
nagra płytę błędnie (płyta się nagra, ale w środku plików będzie co innego
niż na dysku). Z tego co zauważyłem, zależy to od tego, czy w czasie
uruchamiania nero prędkość płyty zostanie poprawnie wykryta czy nie. Jak
źle - trzeba zamknąć nero i uruchomić jeszcze raz, do skutku, aż zaproponuje
właściwą prędkość nagrywania.
Natomiast w nero-express zawsze nagra poprawnie; tyle że, z tego co
zauważyłem, w wersji "express" przy wejściu na "stronę" z wyborem prędkości,
program od nowa tak jakby wykrywa prędkość płyty (a nie tylko przy
uruchomieniu programu), i proponuje maksymalną jaką wówczas wykryje.

--
Pozdrawiam,
  Gargamel