Problem z nagrywarką

Autor: Tomasz Del <vafloo_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Sun 12 Mar 2006 - 15:13:53 MET

Witam,

Mam problem z nagrywarką i tak na prawdę nie wiem, czy to problem sprzętowy,
czy programowy. Mój komputer to Celeron 633 Mhz, Soltek SL-65FV+ (VIA Apollo
Pro) 256 MB RAM, nagrywarka TEAC CD-W516EB. Problem polega na tym, że
nagrywarka nie nagrywa. Próbowałem w Nero jak i w CD BurnerXP Pro 3. W Nero
rozpoczynało się nagrywanie, dochodziło do około 3% i zatrzymywało się.
Czekałem kilkadziesiąt minut, ale pasek postępu ani drgnął. Lampka w
nagrywarce miga i nawet po przerwaniu nagrywania nie przestaje. Płytki nie da
się wyjąć z napędu. Windowsa też nie da się zamknąć. Muszę resetować kompa i
dopiero mogę wyjąć płytkę. Na tak nagranej płytce widać nazwy wszystkich
nagrywanych plików i katalogów, ale są one puste (0 bajtów). W przypadku
nagrywania CD BurnerXP pasek postępu w ogóle nie rusza z pozycji 0% i po paru
minutach dostaję komunikat "The SCSI/ATAPI bus was reset and caused a write
failure (1026)". Ktoś wie o co chodzi?

Chciałem spróbować nagrać płytę pod Linuxem (mam LiveCD Linux EDU CD), ale nie
znalazłem tam programu do nagrywania (w Pingwinie jestem absolutnie zielony).

Aha, reinstalacja Windowsa (standardowo był W2K+SP4+Roll Up, po reinstalce
W2K+SP4) nie pomogła.

Będę baaardzo wdzięczny za jakąś radę.
Pozdrawiam i z góry dziękuję!