Re: LCD a CRT jak zwykle

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 30 Mar 2006 - 10:00:52 MET DST

"Mirosław Szejduk" <shango@o2.pl> wrote in message
news:e0g1od$hqb$1@news.lublin.pl...

> Tu masz wielka racje, kazdy sie podnieca LCD i lapie sie na reklame,
> wystarczy co kwadrans, pol godziny na minute dwie spojzec za okno czy
> na inny obiekt w dalszej odlegosci i juz sie nie meczy wzrok.
> Oko nie jest przystosowane do ciaglego patrzenia w jeden punkt a takim
> jest monitor lcd czy crt i inne. Ja mam w tej chwili 21 cali ibm na
> trynitronie a wiele lcd juz widzialem.Mialem nawet dosc drogi (4
> kilozlotych) w domu ale sprzedalem bo nie moglem wytrzymac smuzenia.

Dokaldnie - krytyczne jest to by nie wbijac wzroku w jedne punkt -
niektorzy wypatruja chyba subpiksli... napieci, wpatrzeni- napinajac
miesnie oczu do maksimum przez iles godzin - mysla ze jak beda sie
wpatrywac w ekran to zobacza wiecej...
Z komputerami mam do czynienia od czasow gdy wiekszosci czytelnikow w
forum nei bylo nawet w planach rodzicielskich - pewnie jestem
rowiesnikiem niektorych rodzicow ale nie narzekam na wzrok - trzeba
umiec patrzec w ten monitor.
A LCD nei lubie bo sa nieprzyjazne... daja nienaturalne barwy, zimne,
plastikowe kolory... moze zmieniloby sie to przy monitorach LCD z
posdswietleniem RGB ale to droga impreza - poza tym pracuje czesto z
dziwnymi rozdzielczosciami (teraz np na 22' iiyamie mam 2016x1512x90 a
na drugim obok 1920x1080x60i) i nie mam alternatywy dla CRT - prosze
pokazac mi inny monitor (inna technologie niz CRT) ktory pozwoli mi sie
przelaczyc z np 1920x1080x60i na np 1440x1152x50i bez utraty jakosci...