Re: ceny pamieci ram

Autor: bruner <brunerro_at_wp.pl>
Data: Wed 29 Mar 2006 - 10:26:20 MET DST

niejaki(a): Jolly Roger z adresu <dsbrak@maila.w.pl> napisał(a):

> jeżeli nic nie mówią, to znaczy, że nie masz duzego pojęcia o
> podkręcaniu pamięci, wobec czego można domniemywać, że przez twoją
> niewiedzę pamięci były źle ustawione i dlatego mogły działać
> niestabilnie

Słuchaj, nie muszę się znać na fachowych terminach , kompletnie nie
uzywanych przeze mnie na codzień, żeby podkręcać kompa w/g instrukcji.
http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=177&action=all
To że nie znam tych nazw na pamięć nie oznacza że nie potrafię zmieniać
timingów i innych ustawień w biosie. I nie robiłem tego metodą totolotka
tylko kolejno zmieniałem w różnych polecanych konfiguracjach.

> firma geil sprzedaje tyle modułów, że kilka przypadków niestabilnego
> działania moze sie zdarzyć. A i niekompatybilności z płytą lub
> gryzienia się z biosem wykluczyć nie można.

Jak napisałem w 1 poście, wszyscy są z tych kości 2x512 value (konkretnie
tych)zadowoleni z wyjątkiem właścicieli A64( i zdaje mi się że konkretnie
venice) . Nie chcę nikogo obrażac, ale _poczytałem_ po różnych forach i
szlag mnie trafił. Posiadacze innych procków kręcą te pamiątki i się cieszą,
a tych wkurzonych (od A64) jest naprawde dużo. Najpierw myślałem że moje są
uszkodzone więc odpaliłem googla i włos mi się zjeżył.

> a czy w biosie płyty głównej masz mozliwość ustawienia takich wartości
> (niezmiernie ważnych!!) jak async latency, read preamble value, TREF?
> Bios płyty głównej może je nie ustawiać w sposób właściwy i dlatego
> trzeba je ustawic samodzielnie przy zmianie dzielnika pamięci. Jeżeli
> tych opcji nie masz w biosie, to powinieneś mieć pretensje do
> producenta płyty głównej a nie do geila.

async latency mam 7 ns a read preamble value 5,5ns. Sugerujesz żeby coś
zmienić?

--
pozdrawiam
Bruner