Re: ceny pamieci ram

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Wed 29 Mar 2006 - 13:19:25 MET DST

Dnia Wed, 29 Mar 2006 10:26:20 +0200, bruner napisał(a):

> Słuchaj, nie muszę się znać na fachowych terminach , kompletnie nie
> uzywanych przeze mnie na codzień, żeby podkręcać kompa w/g instrukcji.
> http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=177&action=all

tylko że tamprawie w ogóle nie wspomniano o timingach pamieci, a wywalanie
się pamięci poniżej ich nominalnych ustawień jest spowodowane złym doborem
timingów. Oczywiście w artykule pojawiły się również błędy.

> To że nie znam tych nazw na pamięć nie oznacza że nie potrafię zmieniać
> timingów i innych ustawień w biosie.

zmiana timingów w biosie to nie wszystko - trzeba je jeszcze odpowiedniio
ustawić

> I nie robiłem tego metodą totolotka
> tylko kolejno zmieniałem w różnych polecanych konfiguracjach.

a czy były to timingi odpowiednie dla twoich pamięci?

> Jak napisałem w 1 poście, wszyscy są z tych kości 2x512 value (konkretnie
> tych)zadowoleni z wyjątkiem właścicieli A64( i zdaje mi się że konkretnie
> venice) .

to bardzo dziwne - mam właśnie te moduły (nawet dwa komplety) na A64 Venice
i nie stwierdzam z nimi najmniejszych problemów na różnych płytach pod A64
(za wyjątkiem jednej, ale miała bardzo niedopracowaną wersję wczesnego
biosa, więc pewnie później będzie lepiej - dzielniki 100/133 MHz nie są
stabilne przy 4 modułach)

> Nie chcę nikogo obrażac, ale _poczytałem_ po różnych forach i
> szlag mnie trafił.

ktoś nie ma potrzebnej wiedz, to ma problemy i tyle. Na tej grupie
przewinęło się wielu, którzy mieli ogromne problemy ze sprzętem spowodowane
niewiedzą lub po prostu złymi ustawieniami

> Posiadacze innych procków kręcą te pamiątki i się cieszą,
> a tych wkurzonych (od A64) jest naprawde dużo.

na platformie z A64 pamięci DDR kręcą się najlepiej i jest to fakt znany od
dawien dawna. A poza tym, te moduły nie mogą się wyśmienicie kręcić, bo są
robione na słabych kostkach (infineony :/)

> Najpierw myślałem że moje są
> uszkodzone więc odpaliłem googla i włos mi się zjeżył.

widzisz - wielu ludzi ine radzi sobie ze zmianą parametrów pamięci na takie
nie powodujące problemów

> async latency mam 7 ns a read preamble value 5,5ns. Sugerujesz żeby coś
> zmienić?

jeżeli masz pamięci ustawione domyślnie na 200 MHz, to te ustawinie powinno
być w miarę OK. W razie czego można posprawdzać 8/5.5; 9/5.5, 8/5, 7/6. No
i oczywiście pozostałe alpha timingi trzeba ustawić na odpowiednim
poziomie. Oczywiście jak ognia należy omijać ustawinia cas latency na 3
(CL3)

--
Marynarskie pozdrowienia od boskiego Jolly Rogera :-) GG:3274013
http://www.in4.pl/               mail:nospam_mach82_xl_at_wp.pl_nospam