Re: Zintegrowana karta dźwiękowa obciąża CPU?

Autor: Michał Kupski <miq_at_home.org>
Data: Tue 28 Mar 2006 - 20:10:57 MET DST

Hej !

Użytkownik "KaNo " <fluor@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:e0brg2$kom$1@inews.gazeta.pl...
> Masz racje. Faktycznie nikt nie zwrocil uwage na to, ze specyfikacja chipu
> ALC882M dokladnie pokrywa sie z kodekami firmy Dolby (DD/EX/Live, ProLogic
> IIx, Headphone Dolby Virtual Speaker). Dzieki za informacje.

Drobiazg. Przed tą dyskusją też o tym nie wiedziałem i musiałem trochę
poszperać w necie :)

Swoją drogą, w dobie 3GHz procesorów faktycznie osobna karta dźwiękowa
z własnym DSP przestaje mieć tak duże znaczenie. Narzut na komunikację
po PCI z osobnym APU zaczyna byc zbliżony do obciążenia głównego CPU
generacją dźwięku. Niegdyś dziadowski Realtek zdaje się poprawił też
znacząco jakość swoich przetworników, jeśli Dolby je certyfikuje.

Z drugiej strony, testy Ananda pokazują jak dziadowską konstrukcją
jest SB Live 24 Bit skoro programowe kodeki mniej obciążają system :)

--
Pozdrawiam
Michał -- Tarnowskie Góry