Re: Zintegrowana karta dźwiękowa obciąża CPU?

Autor: Michał Kupski <miq_at_home.org>
Data: Tue 28 Mar 2006 - 18:34:59 MET DST

Witam !

Użytkownik "KaNo" <fluor@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:e0blid$nkm$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
dokumentacji

> Pisze na podstawie wlasnych doswiadczen i dlugiej dyskusji na forum Asusa.

Wobec tego nikt na forum Asusa nie pofatygował się, żeby przeczytać
dokumentację i się z tymi faktami zapoznać :)

> Nigdzie nie podalem, ze chip ALC882M ma sprzetowy DEkoder DD, a o tym jest
> powyzsza informacja. Sprawa dotyczy wylacznie ENkodera DD i sygnalu na
> wyjsciu S/PDIF, czyli takich dwoch schematow:

Jesteś uprzejmy być w błędzie. Powyższe tyczy się ENkodowania DD.

Kolejny cytat z datasheet-u:
o ALC882D features DolbyR Digital Live output for consumer equipment
o ALC882H features DolbyR Home Theater software
o ALC882M features DolbyR Master Studio software

>output< czyli że kodeki w pakietach D,H, i M wspierają wyjście DD Live
i soft firmy Dolby.

Oraz cytaty ze strony Dolby Laboratories
http://www.dolby.com/consumer/pc/pcee2.html
http://www.dolby.com/consumer/pc/pcee3.html

Board Supports Dolby Home Theater
Digital Audio for Playback - Dolby Digital Live

Dla Dolby Master Studio jest dotatkowo DD EX
Jak widać, technologia enkodowania jest w sterownikach.

> Nie sadzisz chyba, ze Realtek wypuscil ta
> sama wersje chipa z roznymi oznaczeniami (zgoda, jednostka centralna jest
> wszedzie ta sama), a jedyna roznica pomiedzy nimi, to zlosliwa blokada

Ona nie jest złośliwa. Ona jest niezapłacona. Tak, za możliwość
enkodowania DD trzeba firmie Dolby zapłacić licencję.

--
Pozdrawiam
Michał -- Tarnowskie Góry