Re: Zintegrowana karta dźwiękowa obciąża CPU?

Autor: KaNo <fluor_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Tue 28 Mar 2006 - 17:43:09 MET DST

Michał Kupski <miq@home.org> napisał(a):

> Hej !
> Jak ja lubię, jak ktoś dyskutuje z faktami zamiast zajrzeć do dokumentacji
> :)
>
> Poniżej cytaty z dokumentu "Realtek ALC882 DataSheet 1.5"
> 7.1+2 Channel High Definition Audio Codec Track ID: JATR-1076-21 Rev.1.5
>
> The ALC882 series supports host/soft audio from the Intel ICH6/ICH7
> chipset, and also from any other HDA compatible audio controller.

> 12. Ordering Information
>
> Table 80. Ordering Information
> Part Number Description
> ALC882-VB1-LF LQFP-48 & Lead (Pb)-Free package
> [...]
Pisze na podstawie wlasnych doswiadczen i dlugiej dyskusji na forum Asusa.
Nigdzie nie podalem, ze chip ALC882M ma sprzetowy DEkoder DD, a o tym jest
powyzsza informacja. Sprawa dotyczy wylacznie ENkodera DD i sygnalu na
wyjsciu S/PDIF, czyli takich dwoch schematow:
- 5.1 audio -> Realtek SPDIF passthrough (2 ch) -> Receiver (PCM-stream 2ch)
- 5.1 audio -> DD encoder -> Realtek passthrtough (DD-stream) -> Receiver
(DD-stream 5.1)
Do takich wnioskow doprowadzila dluga i bardzo ciekawa dyskusja na forum
Asusa, poparta rowniez testami. Nie sadzisz chyba, ze Realtek wypuscil ta
sama wersje chipa z roznymi oznaczeniami (zgoda, jednostka centralna jest
wszedzie ta sama), a jedyna roznica pomiedzy nimi, to zlosliwa blokada
niektorych opcji w sterownikach.
Pozdrowienia.