Re: Zintegrowana karta dźwiękowa obciąża CPU?

Autor: KaNo <fluor_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Tue 28 Mar 2006 - 01:21:15 MET DST

Michał Kupski <miq@home.org> napisał(a):

> Hej !
>
> Użytkownik "KaNo" <fluor@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> chipow
>
> Pozwolę sobie nie zgodzić się.
> Realtek jest tylko kodekiem, czyli tak naprawdę przetwornikiem
> cyfrowo-analogowym. Dane dźwięku, które zamienia w postać analogową,
> coś musi mu podać i policzyć. W większości przypadków będzie to główny
> procesor i programowe sterowniki dźwięku.
> W mojej płycie jest SoundStorm - ale ten procesor (Audio Processing Unit)
> tylko przetwarza dane cyfrowe. Na wyjściu APU jest kodek - czyli
> [...]
Konstrukcje kodekow moga tez byc bardzo rozne. Moze to Cie bardziej przekona:
http://www.realtek.com.tw/products/products1-2.aspx?modelid=2005041
Mam SoundStorma, Audigy2 i teraz ALC882M. Wedlug mojej subiektywnej oceny,
ten ostatni jest najleszy. ALC882M ma sprzetowy encoder DD i DDLive na
S/PDIF jest faktycznie dobrej jakosci. Testy wykazuja, ze obciazenie CPU
jest ponizej 5%
Pozdrowienia.