Re: Zintegrowana karta dźwiękowa obciąża CPU?

Autor: Michał Kupski <miq_at_home.org>
Data: Tue 28 Mar 2006 - 07:56:33 MET DST

Hej !

Użytkownik "KaNo " <fluor@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:e09s1a$1ms$1@inews.gazeta.pl...
> Konstrukcje kodekow moga tez byc bardzo rozne. Moze to Cie bardziej
przekona:
> http://www.realtek.com.tw/products/products1-2.aspx?modelid=2005041
> Mam SoundStorma, Audigy2 i teraz ALC882M. Wedlug mojej subiektywnej oceny,
> ten ostatni jest najleszy. ALC882M ma sprzetowy encoder DD i DDLive na
> S/PDIF jest faktycznie dobrej jakosci. Testy wykazuja, ze obciazenie CPU
> jest ponizej 5%

Nie przekonało mnie to. Mam datasheet tego Realteka i tam nie ma słowa
o APU, DSP ani jego wydajności w MIPS-ach, czym charakteryzują się inne
_procesory_ dźwięku, jak Emu czy SoundFusion.
Realtek po prostu przez te lata trochę dopracował sterowniki, a nie bez
znaczenia jest coraz większa moc CPU w domowych maszynach.
W dobie Athlona zabierał 15% mocy, na Athlonie 64 zabiera 5%.
To, że A64 jest 4x wydajniejszy od starego AXP jakoś umyka uwadze :)

--
Pozdrawiam
Michał -- Tarnowskie Góry