Re: Czy stacja FD ma firmware?

Autor: Michał Kupski <miq_at_home.org>
Data: Mon 27 Mar 2006 - 21:57:47 MET DST

Hej !
Użytkownik "NoRek" <nic@nic.pl> napisał w wiadomości
news:e09dit$nsj$1@inews.gazeta.pl...
> takie niezwylkosci ze "zwykly" flop jest zasilany dwoma
> napieciami +5 i +12 V a ten z linku jest zasilany *tylko* z
> jednego napiecia +5V. Spotkalem sie z takim typem w
> sterowniku od jednej maszyny przemyslowej i nie byl to
> standardowy flop jak w kazdym PC i nie dalo sie go takowym
> zastapic.

Słuchaj, ten mój Samsung spod biurka to jest zwykły flop
do peceta i jest zasilany tylko z 5V jak prawdopodobnie większość
flopów do peceta w tej chwili. Gdyby wykorzystywał 12V to byłoby to
ujęte na jego "tabliczce znamionowej", a nie jest.
Problemem nie jest zasilanie, problemem jest interfejs
do urządzenia. Flopy do makówek też nie pasowały do pecetów.
To, że na wtyczce do zasilania flopa jest doprowadzone 12V
nie jest równoznaczne z wykorzystywaniem 12V przez napęd.

Sony ma obecnie na swojej stronie 1 flopa do peceta i on jest
zasilany też tylko z 5V.
http://sony.storagesupport.com/floppydrive/downloads/mpf920z/mpf920z_usersmanual.pdf

A swoją drogą Elfa ma tego flopa w kategorii, uwaga :
. Technika komputerowa .. Części komputerowe ... Stacje dyskietek

--
Pozdrawiam
Michał -- Tarnowskie Góry