Re: Gdzie dane o glosnosci dyskow?

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Mon 27 Mar 2006 - 19:35:46 MET DST

www.tomshardware.com
www.benchmark.pl

> Na stronie samsunga same banały, technicznych danych o dyskach brak :-/

Żartujesz ? Tam jest prawie wszystko poza danymi serwisowymi

> Gdzieś czytałem test, w którym pisano że w samsungach można uaktywnić
> opcję
> "quiet", dzięki czemu dyski są znacznie cichsze kosztem niewielkiej utraty
> wydajności - tylko nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat... Czy
> ktoś z Was wie coś na ten temat? :)

Nie tylko Samsung, ale KAŻDY współcześnie produkowany dysk jest wyposażony w
"Automatic Acoustic Management" (AAM). Odpal Everesta i w zakładce
Magazyn/ATA masz napisane czy twój obsługuje czy nie. Do Samsungów jest
specjalny program (na stronie Samsunga), ale ja do wszystkich używam
uniwersalnego "Hitachi Feature Tool":
http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm
Odpalany z dyskietki lub (jeśli nie masz FDD) z CD-ka. Generalnie AAM-em
zmieniasz głośność kosztem czasu dostępu (możesz HD-Tachem zmierzyć jak
zmieni ci się wydajność przed i po). IMHO to AAM najlepiej albo wyłączyć
wogóle (max wydajność,najgłośniejszy) albo włączyć i od razu dać na
najwyższy poziom (wszelkie pośrednie wartości AAM są mało przydatne).
Feature Tool zawiera opcję "Test" która w baaardzo obrazowy (a raczej
dźwiękowy) sposób pokazuje różnicę w głośności.