Gdzie dane o glosnosci dyskow?

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Mon 27 Mar 2006 - 10:34:56 MET DST

Witam,

Gdzie w sieci można znaleźć jakiś godny zaufania test głośności dysków?
Obecne dyski generalnie są szybkie - na tyle, że o komforcie używania
decyduje przede wszystkim hałas. Sam mam seagate'a SATA 160GB i jest bardzo
głośny, żałuję swojego zakupu.

Teraz chcę kupić nowy dysk - na sieci przeczytałem że Samsungi spinpoint są
dosyć ciche. Tylko że... znajomy kupił SP2004C (opis dostępny na stronie:
http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=17455) i teraz narzeka że dysk jest
bardzo głośny w porównaniu do starego seagate'a 80GB.

Swoją drogą:

SP2004C: http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=17455
SP2504C: http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=18949

Dyski niby mają identyczne parametry, a ten większy jest cichszy... Skoro
przy dwóch talerzach jest większa pojemność to chyba zastosowana technologia
jest inna - czy tak?

Na stronie samsunga same banały, technicznych danych o dyskach brak :-/

Gdzieś czytałem test, w którym pisano że w samsungach można uaktywnić opcję
"quiet", dzięki czemu dyski są znacznie cichsze kosztem niewielkiej utraty
wydajności - tylko nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat... Czy
ktoś z Was wie coś na ten temat? :)

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944