Re: Gdzie dane o glosnosci dyskow?

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Mon 27 Mar 2006 - 22:30:24 MET DST

Dnia Mon, 27 Mar 2006 19:35:46 +0200, maX napisał(a):

> www.tomshardware.com
> www.benchmark.pl

> Żartujesz ? Tam jest prawie wszystko poza danymi serwisowymi

http://www.samsung.com/Products/HardDiskDrive/SpinPointPSeries/HardDiskDrive_SpinPointPSeries_SP2504C.htm
( http://tiny.pl/mv4x )

Ciekawie wygląda fakt, że strona dla 2004C jest _identyczna_, razem z tym
"125GB Formatted Capacity Per Disk" :)

Danych o głośności ani śladu, przy innych dyskach opowieści typu "a drive
that is so quiet, YOU WON'T EVEN KNOW IT IS THERE"...

Zastanawia mnie przede wszystkim to, czy dysk 250GB będzie cichszy od
200GB... Teoretycznie mógłby, dzięki lepszemu upakowaniu danych na dyskach -
ale czy jest?

> Nie tylko Samsung, ale KAŻDY współcześnie produkowany dysk jest wyposażony w
> "Automatic Acoustic Management" (AAM). Odpal Everesta i w zakładce
> Magazyn/ATA masz napisane czy twój obsługuje czy nie. Do Samsungów jest

Nie każdy, bo np. szmelc Seagate'a (ST3160827AS) nie obsługuje :-/
Głośne toto jak diabli...

> specjalny program (na stronie Samsunga), ale ja do wszystkich używam
> uniwersalnego "Hitachi Feature Tool":
> http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm

O, dzięki - spróbuję tego.

Pozdrawiam,