Re: jak odblokować mini PCI notebooka HP nx6110

Autor: pex <grzebor_at_polbox.com>
Data: Sat 25 Mar 2006 - 22:10:05 MET

----- Original Message -----
From: "Grzegorz Polak" <polak@blok.one.pl>
Newsgroups: pl.comp.pecet
Sent: Sunday, March 12, 2006 7:23 PM
Subject: Re: jak odblokować mini PCI notebooka HP nx6110

> Witam Panów, ja sam sprzedawałem swojego czasu te karty na allegro tak
> więc...
> klucz do problemu znajduje się tu:
> http://forums1.itrc.hp.com/service/forums/questionanswer.do?threadId=567021
> w wypowiedzi Pana Marka Wrightsona (Jun 7, 2005 11:26:48 GMT )
> Kwestia jest taka że karty od HP mają zmieniony odrobinę eeprom. Po prostu
> oryginalna karta przedstawia się maszynie jako Intel. Aby teraz karta
> przedstawiała się jako sprzęt produkowany przez HP trzeba pobuszować
> trochę w tym eepromie. Dzięki linux-owi staje się to bardzo łatwe bo
> [...]

Próbowałem tej metody z podpieciem karty podczas startu linuxa. Niestety coś
mi nie wychodzi. Przy komendzie ethtoool -e eth0 wyrzuca mi (jak się
domyślam zrzut EEPROMu) same zera w każdej linijce. Nie chce też potem, po
przejściu oisanej tam procedury nic do EEPROMU zapisywać. Macie pomysł czemu
tak się dzieje?