Re: jak odblokować mini PCI notebooka HP nx6110

Autor: Grzegorz Polak <polak_at_blok.one.pl>
Data: Sun 12 Mar 2006 - 19:23:45 MET

pex napisał(a):
> Czy wie kotoś jak odblokować bios nx6110 aby działała karta wifi na miniPCI?
>
> pex

Witam Panów, ja sam sprzedawałem swojego czasu te karty na allegro tak
więc...
klucz do problemu znajduje się tu:
http://forums1.itrc.hp.com/service/forums/questionanswer.do?threadId=567021
w wypowiedzi Pana Marka Wrightsona (Jun 7, 2005 11:26:48 GMT )
Kwestia jest taka że karty od HP mają zmieniony odrobinę eeprom. Po
prostu oryginalna karta przedstawia się maszynie jako Intel. Aby teraz
karta przedstawiała się jako sprzęt produkowany przez HP trzeba
pobuszować trochę w tym eepromie. Dzięki linux-owi staje się to bardzo
łatwe bo specjalnie spreparowane sterowniki powodują że zabawa
narzędziem ethtool jest zapisywana na stałe do karty.
Do przystosowania tej karty potrzebny jest jednak drugi komputer z
miniPCI lub przejściówka. Ta druga metoda jest jednak moim zdaniem
kiepska ponieważ mi osobiście nie udało się przystosować dzięki niej
karty. Można także wpiąć kartę po uruchomieniu linuxa ale jest to jednak
partyzantka i TYLKO dla odważnych. Trzecia metoda ale tylko do
jednorazowego korzystania z wifi to uruchomienie windowsów a następnie
przejście do stanu wstrzymania lub hibernacji. W tym stanie można
zasadzić kartę w slot i po wybudzeniu komputera można się cieszyć :D
niestety działa to tylko do momentu resetu ponieważ każde uruchomienie
powoduje sprawdzenie tzw. Vendor ID na karcie.
No to pozdrawiam i życzę powodzenia

--
Grzegorz Polak