Re: Notebook - jakiej firmy, jaki?

Autor: och.karol <och.karol_at_xl.usunto.wp.pl>
Data: Sat 25 Mar 2006 - 20:48:52 MET

Użytkownik "Roger(OS)" <MrRoger[WYTNIJ-TO]@poczta.onet.pl.invalid> napisał
w wiadomości news:Xns979195B44A47MrRoger@212.76.39.205...
> Witam;
> Pisze na grupe, bo nie mam jakiegos specjalnego rozeznania w laptopach, a
> zaczynam coraz czesciej myslec o kupnie jakiegos przenosnego koputerka.
> Chodzi mi byscie szanowni grupowicze podpowiedzieli:
> * na co zwracac glownie uwage
> * jakie firmy raczej omijac (brak czesci do upgrade'u, slaby serwis
> itd...) * wydajnosc, trwalosc, latwosc samodzielnej instalacji nowych
> podzespolow...
> Mialem kiedys stycznosc z komputerami Compaq'a i jakos mi za bardzo nie
> [...]

Ja mam Maxdatę ECO3100T (3 lata). Problemów nie ma (mnie co prawda na gwarancji
jeszcze wymieniano płytę główną ale mam kilku znajomych, którzy uzytkują
bezawaryjnie. Z serwisem problemów nie było - przyjechali, zabrali, naprawili,
odesłali). Niewątpliwym minusem Maxdat jest ubogi w funkcje BIOS oraz brak
upgread'ów softu na serwerach producenta.
Dokładałem RAM, zmieniałem HDD - nie było problemów. podejrzewam, że Twój
przypadek z Compaq'iem był "wypadkiem przy pracy".
Żeby nie to co wyżej napisałem, oraz trudności w sprzedaży używanego sprzętu
poleciłbym Maxdatę.
Jednakowoż, z tego co wypisują tu inni moża polecić IBM (a właściwie Lenovo),
Toshiba, Dell. Słabiej oceniane są HP a jeszcze słabiej Fujitsu-Siemens. Potem
są niemarkowe (Acer itp.) a na końcu California Acces (redem z Suwałk) oraz
reszta badziewia.
Co zauwazyłem dodatkowo ja (wśród znajomych oraz na grupie).
Jakość notebook'ów ze średniej półki bardzo sie poprawiła. Nie na tyle jednak
aby poważnie konkurować z czołówką. Dodatkowo sprzęt z I ligi można kupić już za
3 000 pln, co powinno skłaniać do ich zakupu pomimo nieco gorszych konfiguracji
sprzętowych w porównywalnym przedziale cenowym.
W temacie serwisów - tu, jak czytam grupę i najlepsi potrafią mieć gowniany
serwis i odwrotnie.
Sam zdecyduj i pamiętaj:
1. kiedys trzeba będzie się ze sprzętem rozstać.
2. 256 MB RAM'u to pomyłka
3. Standardem jest DVD DL i WiFi.
4. Dobra "grafa" nie dla każdego jest argumentem.
5. Dołożenie do lapka Tv-out'u jest kosztowne.
Na koniec przypomnę ewentualnym oponentom, że przedstawiam swoją, subiektywną
opinię opartą na własnych lub znajomych doświadczeniach oraz na podstawie
czytania tejże grupy (a wątki tego typu pojawiają się dośc regularnie).
Ufffffffff...

--
pozdr
karol