Re: kupno dysku twardego

Autor: koolfon <koolfon_at_l.l>
Data: Sat 25 Mar 2006 - 18:45:36 MET

LUKY <luky1@{NOSPAM}o2.pl> wrote in news:e03u05$poj$1@news.onet.pl:

> IMO SATA to czysty marketing, interfes sata ma tylko dwie funkcje
> przewazajace nad ATA:
> 1.istnieje mozliwosc odleczenia urzadzenia podczas jego pracy bez
> uszkodzenia dysku.
> 2.Drugim argumentem za SATA jest mozliwosc zwiekszenia dlugosci kabla
> z danymi do chyba 1.5 m(albo cos okolo tego nie jestem pewien)
> Tak wiec SATA nie oferuje nic co mozna nazwac powaznym argumentem za
> jego zakupem. Mowienie ze dyski SATA sa szybsze od ATA jest
> nieporozumieniem. Tak wiec proponuje kupno dysku ATA, oraz nie
> bawienie sie w zadne kontrolery SATA, bo nie warto.

ok dzieki za informacje, bylem przekonany ze szybkosc dzialania dyskow sata
jest wieksza od tych z interfejsem pata

> Jesli chodzi o
> mnie to ja polecam dyski Seageta - cisza, bezawaryjnosc no i te 5 lat
> gwarancji producenta robia swoje..
.
wow, faktycznie 60 miesiecy(!) to faktycznie kawal czasu, a jak dziala ta
gwarancja? bo 1,5 roku temu wymienialem WD Caviar i wszystko odbylo sie ok
na podstawie nr seryjnego moglem sprawdzic do kiedy jest gwarancja(sklep w
ktorym kupowalem zbankrutowal i wysylalem dysk do Niemiec :/)

te 5 lat gwarancji mnie przekonuje :D