Re: kupno dysku twardego

Autor: LUKY <luky1_at_{NOSPAM}o2.pl>
Data: Sat 25 Mar 2006 - 18:18:52 MET

koolfon napisał(a):
> witam,
> chcialbym kupic dysk twardy(za jakies ~260pln), ktory model mozecie
> polecic(ze wzgledu na wydajnosc,cisze i niezawodnosc). zdaje sobie sprawe
> ze wszystkiego nie mozna miec na raz, ale jakie sa mocne strony dostepnych
> modeli?
> moja plyta glowna to abit nf7 na nforce2, zatem na plycie mam zintegrowany
> kontroler PATA(?), czy dyski SATA sa szybsze od starszych
> odpowiednikow?Jesli tak to o ile?

IMO SATA to czysty marketing, interfes sata ma tylko dwie funkcje
przewazajace nad ATA:
1.istnieje mozliwosc odleczenia urzadzenia podczas jego pracy bez
uszkodzenia dysku.
2.Drugim argumentem za SATA jest mozliwosc zwiekszenia dlugosci kabla z
danymi do chyba 1.5 m(albo cos okolo tego nie jestem pewien)
Tak wiec SATA nie oferuje nic co mozna nazwac powaznym argumentem za
jego zakupem. Mowienie ze dyski SATA sa szybsze od ATA jest
nieporozumieniem. Tak wiec proponuje kupno dysku ATA, oraz nie bawienie
sie w zadne kontrolery SATA, bo nie warto. Jesli chodzi o mnie to ja
polecam dyski Seageta - cisza, bezawaryjnosc no i te 5 lat gwarancji
producenta robia swoje...

Pozdrawiam!