Re: Upgrade procesora - czy dobrze?

Autor: Cyneq <spam_at_won.com>
Data: Fri 24 Mar 2006 - 13:37:03 MET

mich napisał(a):

> OK, Dzięki za Twoje uwagi, przeczytałem uważnie, zajrzałem na witrynę.
> Uchroniłeś mnie od rozczarowania po wymianie.

No problem.
> Ale... ale mam jeszcze pytanie czy Bios płyty musi być w jakiś szczególny
> sposób dopasowany do obsługi PIII?

Podobno do Coppermine tak, do Katmaia nie (niestety Katmai nie
wystepował na S370 w oógole).
Chodzi o to ze w jakiś sposób BIOS ma inicjować cache L2 w procu oraz
ładować mikrokod (?? dlaczego BIOS? myślałem że mikrokod jest
"hardcodowany" na etapie produkcji).
Są to informację osiągnięte na zasadzie "jedna baba drugiej babie".
:)

> Sprawdziłem jakie upgrady biosu sąosiągalne na witrynie Abita.
> Ostatni gdzieś z 2000r. Podają m.in. że umożliwia obsługę szybszych
> procesorów o szybkościach 600Mhz ale nic nie jest napisane o PIII.
Prawdopodobnie o to chodzi, ja mam BIOS (zupełnie inna płyta) z końca 99
i gra (ale producent wyraxnie pisał że to jest wersja niezbędna do
Coppermine). W końcu najszybszy celek pod ppga (na jądrze Mendocino) był
533, więc może mają na mysli zdrutmodowanego coppermine.
Twoja płyta miała swoją bliźniaczkę na SLOT1 więc jest pewne
prawdopodobieństwo że istnieje taki BIOS.

> A jeśli należy przyjąć że nawet przeróbka podstawki nie umożliwi
> wkładania PIII (z powodu niewłaściwego biosu) to pozostaje mi jedynie
> wymiana Celeronka 400 na maksymalnie szybki też Celeronek.
> Tylko jak rozpoznać te Celerony które pasują do PPGA od tych
> które są do FCPGA?
Proste - PPGA są czarne, a FC-PGA zielone :)
Do 533 są PPGa, od 533 są FC_PGA. Problemem jest 533- był w obu
wersjach. Wersja coppermine ma w oznaczeniu "533A". Druga sprawa po
napięciu. Niestety nie podam Ci konkretów. "Stare" brąły około 2.0V,
"nowe" mniej więcej od 1.5 do 1.75.
Jeśli podejdą "nowe" to pamietaj że do 766 są na 66 MHz, a od 800 na
100. Jeśli masz tylko synchroniczne taktowanie pamięci lepiej wszystko
hula na 100MH. Niektóre na 66 dawały się przy poprawieniu chłodzenia i
przestawieniu napięcia "przełączyć" na 100Mhz.Raczej te ze steppingiem
cC0 a i to nie wszystkie i nie zawsze.
<Spam mode on> Właśnie jedną taką 700tke która chodzi stabilnie na 1050
sprzedaję
<spam mode off> :)

Na Twoim miejscu był się pobawił lutownicą - ceny celeronów sa smieszne,
wiec możesz zaryzykować te kilka zł.
Powodzenia.

--
Cyneq