Re: Upgrade procesora - czy dobrze?

Autor: mich <mirchales_nospam_at_polbox.com>
Data: Sat 25 Mar 2006 - 17:35:15 MET

> Proste - PPGA są czarne, a FC-PGA zielone :)
> Do 533 są PPGa, od 533 są FC_PGA. Problemem jest 533- był w obu
> wersjach. Wersja coppermine ma w oznaczeniu "533A". Druga sprawa po
> napięciu. Niestety nie podam Ci konkretów. "Stare" brąły około 2.0V,
> "nowe" mniej więcej od 1.5 do 1.75.
> Jeśli podejdą "nowe" to pamietaj że do 766 są na 66 MHz, a od 800 na
> 100. Jeśli masz tylko synchroniczne taktowanie pamięci lepiej wszystko
> hula na 100MH. Niektóre na 66 dawały się przy poprawieniu chłodzenia i
> przestawieniu napięcia "przełączyć" na 100Mhz.Raczej te ze steppingiem
> [...]

No więc poszedłem na połowiczne rozwiązanie.
Sugerując się informacją z opisu ostatniej wersji Biosu do tej płyty
(że uruchomiono obsługęprocesorów do 600MHz) oraz informacją
znajomego serwisanta, że zdarzało mu się spotkać płyty
z podstawką PPGA w których zadziałały Celerony 566 a nawet 600
Kupiłem Celeronka 600 (taki zielony był :) czyli jakby pod FCPGA
z napięciem 1,5V.
Ustawiłem w Biosie komputera napięcie 1,5V, wyłączyłem komp,
włożyłem Celerona600, włączyłem ... i wszystko działa:)
Bios widzi go jako Celeron600 i komputer działa.

Mimo wszystko mam zamiar dokonać "drutmodingu" i spróbować
podać mu PIII700/100. Chociaż zastanawiam się o czym świadczy
że ta 600'ka zadziałała. W automagiczny sposób ten bios potrafi
obsłużycprocesor pod FCPGA??