Re: Socket A - czy warto to ciagnac?

Autor: Zbyszek Kłos <klosz007_usunto__at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 23 Mar 2006 - 22:00:32 MET

Witam,

> Prawdopodobnie padl mi moj Athlon 1700+
> Pozostala mi plyta A7v600 no i cala reszta.
> Patrzylem na allegro ale ceny w/w procesora sa jakies chore (dalem za
> niego 300zl chyba z dwa lata temu, a kosztuja niewiele mniej).

Cóż, bierze się to stąd, że jest sporo ludzi posiadających nadal płyty na
Socket A, w sprzedaży nowych procesorów pod tą podstawkę praktycznie już nie
ma a wydajność Athlonów/Sempronów (o tym samym zegarze) pod s754/939 jest
niewiele lepsza lub taka sama. I dlatego procesory pod Socket A nadal się
cenią.

> Co niezbyt drogiego (moze byc uzywane) doradzilibyscie mi do tej plyty?
> Wiem ze nowy Athlon Mobile 3000+ bylby najlepszy, ale cena ponad 400zl
> jest jak dla mnie zbyt wysoka.

Ciężko mi powiedizeć - moim zdaniem biorąc pod uwagę nieprzyszłościowość tej
platformy ja wsadziłbym najszybszy procek jaki się da, żeby maksymalnie
przedłużyć jej żywot. Proponowałbym Bartona 3000+ bo 3200+ jest w zasadzie
tak samo szybki a dużo droższy.

> Myslalem tez o zmianie platformy, ale nie chce kupowac 754, a Semprony na
> 939 nie sa juz dostepne
???
Powiedziałbym raczej, że jeszcze nie są dostępne (samodzielnie). Tj. przez
długi okres czasu były sprzedawane w gotowych zestawach tylko przez
producentów gotowych markowych komputerów.

Teraz można je kupić "normalnie" ale tylko w zestawie z płytą. Ja tak
kupiłem Semprona 3000+ s939 + GA-K8NF-9 (poszukaj na Allegro użytkownika
ResetKrakow - to jeden z dystrybutorów takich zestawów).

> Marx

Pozdr,
Zbyszek