Re: Socket A - czy warto to ciagnac?

Autor: Budzik <budzik61_at_poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Data: Thu 23 Mar 2006 - 16:24:16 MET

Osobnik posiadający mail'a marx@sorry.too.much.spam.write.to.newsgroup napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> Prawdopodobnie padl mi moj Athlon 1700+
> Pozostala mi plyta A7v600 no i cala reszta.
> Patrzylem na allegro ale ceny w/w procesora sa jakies chore (dalem za
> niego 300zl chyba z dwa lata temu, a kosztuja niewiele mniej).
> Co niezbyt drogiego (moze byc uzywane) doradzilibyscie mi do tej plyty?
> Wiem ze nowy Athlon Mobile 3000+ bylby najlepszy, ale cena ponad 400zl
> jest jak dla mnie zbyt wysoka.
>
> Myslalem tez o zmianie platformy, ale nie chce kupowac 754, a Semprony
> na 939 nie sa juz dostepne

jakis czas temu za athlona 2000+ dałem jakies 200 zł. Chodzi sobie ładnie
na 8,5 * 200 bez zwiekszania napiecia (standardowo 12,5 * 133). Wydaje mi
sie ze wbrew marketingowi procek ma coraz mniejsze znaczenie w kompie -
wazniejsze sa RAM (wielkosc i predkosc), grafa dla grajków oraz ogólna
stabilnosc sprzetu.
Wiem ze to co powiem to troche herezja (zwlaszcza dla osób które faktycznie
korzystaja z mocy woich sprzetów - jakies obróbki wideo itp) ale ja nie
zauwazylem wielkiej poprawy jak zmieniłem sprzet z D700 na Athlona 2000 a
potem plyte z Solteka sl75-kav na KT133A na Epoxa na nforce2. Wiem ze
pewnie niektóre zastosowania normalnych uzytkowników (np h264) uwidocznia
róznice ale generalnie komp pracuje podobnie.
Nawet 3Dmark który ponoc bardzo mocno roznicuje wyniki w zaleznosci od mocy
procka pokazał 9000 pkt na starej plycie z agpx4 i pamieciami sdram, a
10000 pkt na epoxie z DDR i agpx8. Wynik co prawda wzrósł do 12 000 po
podkreceniu szyny procka do 200 ale to i tak jest tylko 30% wzrostu... a
moze az 30%?

b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"No bo jest tak: ludzie dzielš się na trzy grupy: tych, którzy umiejš
liczyć i tych, którzy nie umiejš."  Aneta Baran