Re: Athlon czy sempron?

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Wed 22 Mar 2006 - 09:00:37 MET

Dnia Tue, 21 Mar 2006 19:32:47 +0100, Bernard napisał(a):

> Chyba nie.

A jednak tak. Przeglądnąłem strony większych krakowskich sklepów (sieciowych
też) i wszędzie najtańszy procesor na s939 to ponad 500zł. Tymczasem w miarę
uczciwy procesor s754 (Sempron 3000+) kosztuje 240zł, a Athlon 3000+ OEM - 389zł.

> Może zacznij od posłuchania firmowego wentylatora AMD przy 1800 czy 2000
> obr./min., ok? Potem pogadamy o wadach słuchu...

A czemu przy 1800/2000, a nie przy prędkości nominalnej? :)

> Wyje przez 2..3 sekundy, bo po tym czasie przy zimnym procesorze BIOS
> zwolni wentylator, potem załaduje się Windows, i procesor przestanie się
> podgrzewać. Jeśli zamiast ładować system wejdziesz w setup BIOSa, to po
> paru minutach zacznie wyć.

Tylko że skoro wentylator jest tak przygotowany by chodzić na 3000obr/min.
to pewnie przy dużym obciążeniu, w ciepły dzień - prawdopodobnie tak właśnie
będzie wył...

> Wciąż marudzisz. Na ogół ludzie, którzy wchodzą do pokojów z "moimi"
> komputerami dziwią się, że komputery działają, a ich nie słychać.
> W każdym razie wszystkie A64 dookoła są najcichszymi komputerami w
> okolicy, i to naprawdę słychać. Praktycznie słychać w nich głównie
> wentylatory zasilaczy, a te akurat głośne nie są (zwykle nowe Modecomy).

No nic, skoro te BOXy nie mają przyklejonych na stałe radiatorów to
zaryzykuję - 30zł to nie są wielkie pieniądze... Najwyżej potem kupię tego
typhoona.

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944