Re: Athlon czy sempron?

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Tue 21 Mar 2006 - 19:32:47 MET

Jacek Osiecki wrote:
> Dnia Mon, 20 Mar 2006 23:46:18 +0100, Bernard napisał(a):
> Jak by nie było - to przeszłość. Teraz najtańszy proc d939 kosztuje ponad
> 100zł drożej niż taki sam s754.

Chyba nie.

> Czyli przygłuchawym? :)

Może zacznij od posłuchania firmowego wentylatora AMD przy 1800 czy 2000
obr./min., ok? Potem pogadamy o wadach słuchu...

> Czyli komputer wyje dopóki nie wystartuje system... A ja po prostu chcę żeby
> był cichy :>

Wyje przez 2..3 sekundy, bo po tym czasie przy zimnym procesorze BIOS
zwolni wentylator, potem załaduje się Windows, i procesor przestanie się
podgrzewać. Jeśli zamiast ładować system wejdziesz w setup BIOSa, to po
paru minutach zacznie wyć.

> Wszystko się rozbija o to "czasem". I jakoś nie bardzo chce mi się wierzyć,
> że przy pełnym obciążeniu ów wentylatorek nie rozkręca się do poziomu
> uciążliwego dla ucha.

Trudno. Ja Cię nie przekonam. Mogę tylko zaręczyć, że tak właśnie jest.

> Ja też w pracy mam wokół kilkanaście komputerów, i w zasadzie bym powiedział
> że jest cisza... Dopóki nie siądzie prąd - wtedy dopiero człowiek zauważa
> jak te komputery wyły :) A że kupuję komputer do domu i będzie on stał w
> pokoju dziennym, w dodatku z reguły włączony - zależy mi na tym by był
> naprawdę _cichy_.

Wciąż marudzisz. Na ogół ludzie, którzy wchodzą do pokojów z "moimi"
komputerami dziwią się, że komputery działają, a ich nie słychać.
W każdym razie wszystkie A64 dookoła są najcichszymi komputerami w
okolicy, i to naprawdę słychać. Praktycznie słychać w nich głównie
wentylatory zasilaczy, a te akurat głośne nie są (zwykle nowe Modecomy).