Re: Monitor 21"

Autor: SRB <asdad_at_wp.pl>
Data: Tue 21 Mar 2006 - 09:00:03 MET

Paweł Tomaszewski napisał(a):
> Chciał bym kupić *używany* monitor CRT o przekątnej 21".
> Na co mam zwracać uwagę i o co pytać sprzedawców?
> Czy program "Nokia Monitor Test" wystarczy aby stwierdzić ewentualne wady?
> Zaznaczę, że na swoim obecnym monitorze nabrałem wprawy w jego obsłudze i
> wiem po co są te wszystkie kolorowe i szare kwadraciki. :)

Odpal test nokii, sprawdź zbieżność kolorów na rogach czy się
nie rozjeżdzają (biała kratka na czarnym tle). Sprawdz jakość
kolorów, czy np. odcienie szarości są widoczne. Zobacz jak
wygląda obraz odpalając czerwony, niebieski, zielony i biały na
całym ekranie. Sprawdz, czy nie ma przebarwień.

> Wiem, że trzeba zwracać uwagę na dosłownie każdy, nawet najdrobniejszy,
> szczegół. Trzeba sprawdzić ostrość obrazu na krawędziach, kolory, czy nie
> smuży, czy obraz się nie trzęsie...

Po prostu przetestuj monitor wszystkimi dostępnymi testami w
teście i sprawdz, czy coś jest nie tak. Co do smużenia to raczej
jest to wada LCD nie CRT, chociaż nawet CRT ma czas wygaśnięcia
piksela.

> Czy monitor ze złączem DVI będzie miał lepszy obraz niż na standardowym
> VGA? Czy może nie będzie różnicy?

Chyba znowu mylisz CRT z LCD. Osobiście nie spotkałem CRT z
wejściem DVI bo i tak monitor musiał by to na analog "przerobić".

> Może o czymś jeszcze zapomniałem na co należy zwrócić uwagę?
>
> Da się jakoś stwierdzić czy monitor to nie jest tak na prawdę miniaturowe
> solarium które po nocnej sesji w usenecie opali lepiej niż prawdziwe
> słońce? :)

Raczej się nie da. Jak już masz kupić używke, to kupuj markowy
monitor. Najlepiej Yamy, albo NECa. Problem z używkami jest
taki, że mogą być nieźle wyeksploatowane w biurach i jasność
kineskopu przed sprzedażą podkręcona, ale tak monitor długo nie
pociągnie. Zawsze jest ryzyko, jak z kupnem samochodu używanego.

Pozdrawiam