Re: Ahtlon 64 na 754 >3000

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 20 Mar 2006 - 09:31:19 MET

Michal Bien napisał(a):

> OK, za to relatywnie tanich CPU jakos nie widac.

Relatywnie tanie CPU są na rynek low-end komputerów biurowych.
Jak chcesz szybką, rozwojową maszynę musisz zapłacić. AMD
to nie organizacja charytatywna, a firma ;)

> Nie mozna bylo zrobic jednej podstawki od razu, tak jak z SocketA?

Socket A wcale nie jest tak zgodne, jak Ci się wydaje.
To, że fizycznie procesory pasują nie oznacza, że będą
działać. Poza tym dywersyfikacja rodzajów gniazdek umoż-
liwia stopniowanie cen produktu, a producentowi chodzi
o zwiększanie zysków, a nie oszczędności konsumenta, co
jest chyba oczywiste.

> Dodatkowo mamy S940 dla workstacji i malych serwerow oraz niedlugo
> AM2 w kilku odmianach - nie da sie rozwijac tylu roznych podstawek
> i ludzie z S754 niedlugo zostana na lodzie. Plyty sa prostsze niz

W jakim sensie zostaną na lodzie? Od WIELU LAT wiadomo,
że każda poważniejsza aktualizacja wymaga wymiany prawie
całego komputera. Era typu "kupię 1 GHz, za dwa lata wstawię
4 GHz" minęła bezpowrotnie (a też nigdy nie była aż tak
zaawansowana taka możliwość aktualizacji). Trzeba kupować
co jest potrzebne, używać jak długo się da i sprzedać
w całości, kupując nowy komputer.

Ja swoją ostatnią maszynę używałem chyba z 6 lat, teraz
nowy komputer używam od 1.5 roku chyba i nie planuję
zamienić go wcześniej niż za 2 lata -- a i wtedy na
coś, co będę mógł z 3-5 lat używać.

> IMHO o nie wyrzucanie pieniedzy w bloto, a z drugiej strony nie

Wyrzucaniem pieniędzy w błoto jest również aktualizowanie
komputera co jakiś czas. Należy używać co się ma i nie
zwiększać swoich wymagań zanadto. Nie wiem, czemu wszyscy
są tak zafascynowani koniecznością "upgrade'u" komputerów.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |