Re: jak podzielić dysk?

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Mon 20 Mar 2006 - 08:35:40 MET

raku napisał(a):

> sprawdź najpierw średni procent użycia swapa
> Na moim pececie działającym 24 dni bez restartu jest to 70 MB z 256 MB.
> Na drugim działającym od 4 godzin - 0 MB z 256 MB.
> Czy uważasz, że opłaca się dla czegoś takiego kombinować z czasami dostępu?
A czy zdajesz sobie jak indywidualnym jest uzycie swap'a na kazdym z
komputerow?? U mnie dla przykladu na dzien dobry jest 22MB zajetych a
mam 1GB w dualu. I co z tego wynika?? Ano to, ze Windows chocbys mial i
10GB pamieci RAM i tak bedzie "cos" pchac do swapa. Taka jest prawda!
> Czy zdajesz sobie sprawę, jaka jest różnica w czasie dostępu
> pomiędzy "początkiem" a "końcem" dysku?
Doskonale sobie zdaje (wystarczy HDTach zapuscic), ze jest tendencja
spadkowa. I tego sie trzymajmy. Przeciez w takich modyfikacjach zawsze
chodzi o zysk jakiegos minimum na czasie - dlaczego uwazasz, ze nie
warto he? Rownie dobrze mozesz uzywac kosci z CL3 zamist CL2 - wkoncu
jaka to roznica - komp i tak bedzie dzialac nie? :)
> A jeśli już tak chcesz kombinować, to lepiej umieść swap w pamięci RAM.

Tak - wiem o tym i IMHO jest to nieglupi pomysl, ktory tez w swoim
czasie sprawdze. :)
> Twój pomysł jest IMO równie sensowny, co dmuchanie w skrętkę, żeby
> przyśpieszyć upload danych przez internet.

Ok. Czyli wg Ciebie najlepiej wogole pozostawic Windows w spokoju co by
sam zarzadzal swap'em tak? :)

Pzdr, OMSON

--
Pesymista widzi ciemny tunel.