Re: jak podzielić dysk?

Autor: michal.s <michal.s.WYTNIJ.TO.TO_at_cdrlab.pl>
Data: Sun 19 Mar 2006 - 02:35:22 MET

Podłączę się z dwoma małymi pytaniami bo tematycznie blisko spokrewnione:

1) Jak stworzyć dwie partycje (swap i backup stworzony pod Norton
Ghost9) tak aby były niewidoczne spod eksploratora windowsa? (najlepiej
gdyby dało się to zrobić jakimś softem tak, żeby były niewidzialne
permanentnie dla eksploratora windy, to znaczy np. po formacie i
ponownej instalacji windy, system nie widzi tych dwóch partycji)

Wiem że trochę to trudne, bo jeżeli partycja będzie niewidzialna dla
systemu (globalnie) to nie ustawie na niej pliku stronicowania. (chyba
że jest na to jakiś patent)

Najważniejsze żeby nie było jej w eksploratorze ( i tej z backupem też)

2) Jeśli już mam małą partycję na SWAP, powiedzmy 2GB to jeśli w
windowsie ustawię (panel
sterowania|system|zaawansowane|wydajność|zaawansowane|pamięć wirtualna
(zmień)) po kliknięciu na daną partycję: rozmiar kontrolowany przez
system, a na pozostałych partycjach wyłączę plik stronicowania, to
będzie to SWAP jak pod pingwinem? Chodzi mi o to żeby całe te 2GB były
jak najlepiej wykorzystywane, więc chyba automatyczny dobór byłby
najlepszy...

Sory za lekkie NTG ale temat podsunął mi taką myśl... proszę o
wyrozumiałość i pomoc. Pozdrawiam. Michał.

--
|AMD Athlon XP 2500@3200|ASUS A7N8X-E Deluxe|2x256MB DDR TwinMos CL2.5|
|    ATI Radeon 9200    | WD Caviar WD800JB |  DVD-RW Plextor PX-750A |