Re: jak podzielić dysk?

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Sun 19 Mar 2006 - 19:16:15 MET

michal.s napisał(a):
> Podłączę się z dwoma małymi pytaniami bo tematycznie blisko spokrewnione:
>
> 1) Jak stworzyć dwie partycje (swap i backup stworzony pod Norton
> Ghost9) tak aby były niewidoczne spod eksploratora windowsa? (najlepiej
A jaki ma to cel?? Przeciez jesli nie chcesz aby folder z backup'em czy
plik wymiany byly widoczne spod eksploratora - wystarczy wybrac opcje
nie pokazuj plikow systemowych a dla folderu ukryj. Done! :)

> 2) Jeśli już mam małą partycję na SWAP, powiedzmy 2GB to jeśli w
> windowsie ustawię (panel
> sterowania|system|zaawansowane|wydajność|zaawansowane|pamięć wirtualna
> (zmień)) po kliknięciu na daną partycję: rozmiar kontrolowany przez
> system, a na pozostałych partycjach wyłączę plik stronicowania, to
> będzie to SWAP jak pod pingwinem? Chodzi mi o to żeby całe te 2GB były
> jak najlepiej wykorzystywane, więc chyba automatyczny dobór byłby
> najlepszy...

Tak bedzie - ale osobiscie nie pozwolilbym Windows'owi kontrolowac tego
samemu - to nie Linux :) Najlepiej ustaw na sztywno ten plik (min=max)
na tak wydzielonej parycji (i zeby fizycznie znajdowala sie jak
najblizej poczatku hdd)!

Pzdr, OMSON

--
Niepewność jest pewna, bezkres oczywisty, autorytety są złudne a "nie
ma" - jest!