Re: lap bez sieci - czy SP2? czy XP w ogole?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sat 18 Mar 2006 - 16:46:21 MET

Mike <michał@blah.com.pl> wrote:

> mam do zainstalowania XP na w miarę nowym laptopie ASUS.
> Laptop NIE będzie podłączany do sieci (żadnej, w szczególności do
> internetu), będzie natomiast używany do grania, uruchamiania różnych
> programów, obrabiania grafiki.

            Nie obraz sie, ale to IMHO wyjatkowo zle zastosowanie dla laptopa.
To o czym piszesz na laptopie dziala bardzo tak sobie - do tych zastosowan
duzo lepiej nadaje sie przyzwoicie wyposazona workstacja.

> Czy w takiej sytuacji warto instalować XP z SP2, czy lepiej zostać
> przy SP1, a może nawet bez SP?

            MS rozwiazal ten problem za Ciebie :>
Od pewnego czasu nie pobierzesz nowych poprawek do WinXP przez WU bez
zainstalowanego SP2. Koniec, kropka.

> ZTCW, każdy SP zwieksza bezpieczenstwo (kiedy mamy dostep do sieci,
> albo wielu userow na tym samym sprzecie), ale tez zwieksza
> zapotrzebowanie na pamiec i spowalnia odrobine system, czasem
> utrudniajac programom dostep do jakichs plikow.

            Jesli jest zintegoroazany przy instalacji, a nie nalozony na system
w stanie polowicznego rozpadu to czesto wrecz odwrotnie. Poza tym nowe
wersje oprogramowania wymagaja nowych wersji bibliotek itp. - nie ma co sie
zastanawiac - jesli juz ktos chce uzywac WinXP to SP2 + hotfixy.

> Nie wiem, czy poprawia sterowniki i stabilnosc pracy, a to bylby
> jedyny argument za SP2.

            jw

> Prosze o rade. Zastanawiam sie czy moze lepszy bylby Me, albo 2000,
> ale obawiam sie ze ne bedzie dobrych sterownikow na te systemy...

            O Windows99 AKA Millenium Bug Edition zapomnij - sporo nowego
oprogramwoania wymaga jadra WinNT. A w2k - uzywam na desktopie i go lubie,
ale jesli chodzi o oszczedzanie energii to XP na laptopie jakby troche
lepiej wychodzilo.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl