Re: pytanka o nowego kompa

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sat 18 Mar 2006 - 15:36:52 MET

Uzytkownik "DiD" <aaee@o2.pl> napisal w wiadomosci
news:214o12pftih3smdnl8eflhg2efc7028h5o@4ax.com...
> witam,
> przez ostatnie poltora roku jestem poza tematem i teraz przyszlo mi
> zlozyc kompa do okolo 3000zl z LCDkiem i stad mam kilka pytan do
> specow.
> Jaka jest rzeczywista roznica w wydajnosci miedzy samtronem 3000 a
> athlonem 3000?

Kilka(-nascie) %

> warto dolozyc ponad 100zl do pluty i proceosra na slocie 939 ?

Chodzi o Semprona s939 ? Marne szanse ze go gdzies dostaniesz.

> Czy istnieje roznica miedzy nforce 3 a nforce4 ?

Jedyna istotna róznica to ze nF3 jest z AGP, a nF4 z PCI-E.

> Czy warto
> dokladac do nforce4 czy wystarczy plytka na nforce3 ?

Jesli nowy komp to oczywiscie nF4 - tansze karty graficzne (i wiekszy wybór)

> Teraz jesli chodzi o dyski, co daje mi serial ata 2? czy lepiej kupic
> plyte z sata1 ?

To bez znaczenia. Patrz tylko (jesli ci to potrzebne) na obecnosc funkcji
Hot Swap i NCQ.

> Jaka pamiec najlepiej kupic do takiego zestawu jak powyzej ? 400MHz
> czy 533 ??

533 ? DDR-2 nie wlozszysz do plyt na s754/939.

> i jaka grafike do jako takiej gry na srednich gierkach do 300zl ??

Minimum to 6200 128-bit lub 7300 64-bit (podobna wydajnosc; dorównuja
256-bitowemu R9700)