Re: nForce 2, Palomino 2100+ i dual channel - warto?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Fri 17 Mar 2006 - 21:25:18 MET

Sidi <excalibur2@poczta.onet.pl> wrote:

> Mam płytę Winfast Leadtek na nForce 2.

            To Leadtek robi teraz rowniez plyty glowne? Jak widac $ nei smierdzi,
ale chyba i tak biorac pod uwage zlozonosc konstrukcji i cene lepiej
zarabia sie na kartach graficznych niz mobo.

> mam teraz 512MB ramu. Zamierzam
> dokupić kolejne 512MB. I tu moje pytanie: czy warto kupic dwie
> identyczne kości i puścić to w dualu?

            Skoro plyta to obsluguje to dlaczego nie? Zysk jest minimalny, ale
skoro juz masz taka mozliwosc to dlaczego nie skorzystac?

> Czy raczej kupić jedną 1GB kość?

            To w koncu chcesz miec 1 czy 1,5 GB RAM? Raz piszesz o dokupieniu 512
MB, a tu o kupnie 1 GB kosci. IMHO do K7 i srednio wydajnej rgrzalki jaka
jest PAlomino puszczone na 2100+ nie za bardzo warto wkladac az 1,5 GB RAM,
no chyba ze zastosowania sa specyficzne i ilosc pamieci ma duzo wieksze
znaczenie niz stosunkowo marna moc CPU.

Jesli masz zamiar miec w sumie 1 GB RAM to nie bawilbym sie w zadne
podmiany, tylko dokupil [z wymowieniem/mozliwoscia zmiany na inna] kosc
512 MB i ustawil kontroler na dual bank.

> Pytam ponieważ naczytałem się, że nForce jest bardzo kapryśny i rzadko
> kiedy ten dual pracuje poprawnie. Czy to prawda czy to tylko
> wyolbrzymiony problem?

            Eee tam - ludzie przesadzaja, albo maja marne plyty/moduly pamieci.
Na obecnej plycie Epoxa - najzwyklejszej budzetowej 8RDA3I rev. 3.3
sprawdzalem juz kilka konfiguracji pamieci i zawsze bezproblemowo dzialaly
jako dual bank - nawet przy modulach o roznej pojemnosci. Tak wiec te
selekcjonowane dual kity [za odpowiednio wyzsza cene] to jak zwykle
marketing, choc nie zaprzecze ze na "dziwnych" plytach takie blizniacze
kosci maja sporo wieksza szanse zadzialac w dualu niz kosci rozniace sie
od siebie architektura.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl