Re: Czyszczenie pasty termoprzewodzacej, czym?

Autor: Tygrysek <taurus-ui.N.O.S.P.A.M._at_wp.pl>
Data: Fri 17 Mar 2006 - 08:05:31 MET

Użytkownik "Miszka" <brandzik@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:9dd1e$4419e808$3eb320e5$6481@news.chello.pl...
> Witam.
>
> Czym wyczyścić rdzeń Athlon Xp ze starej pasty termoprzewodzącej? Suchą
> szmatką wystarcz, czy użyć jakiegoś nawilżacza?
>
> Pozdrawiam,
> Miszka.

Jeśli to pasta na bazie srebra, to ciężko jest... Nie dość że nie chce zejść
to jeszcze się rozmazuje przewodzi prąd! Gdzieś kiedyś wyczytałem pomysł z
myciem (dosłownie!) procesora szczoteczką do zębów (nie własną :-) z
odrobiną detergentu. Kontrowersyjne ale w miarę skuteczne - osobiście w ten
sposób wyczyściłem już kilkanaście Athlonów, Duronów itp. Wszystkie działają
do dziś! Oczywiście potem procesor trzeba dokładnie wysuszyć szuszarką do
włosów i pozostawić jeszcze na jakąś godzinę w suchym miejscu.
Problem może być jeśli procesor jest na gwarancji i ma sticker - podczas
takiej kąpileli mozna go uszkodzić.

Pozdrawiam
Tygrysek