Re: Schladzanie Celerona 1,7 GHz

Autor: wredny_menel <wredny_menel.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Thu 16 Mar 2006 - 11:45:18 MET

Krzysztof Wołoszka <KWoloszka@op.pl> napisał(a):

> Procesor ten ma około 3 lat. Nic w nim nie ruszałem i nie podkręcałem.
> Podczas normalnej pracy (20-30%) temperatura 45'C, w stresie do max 65'C
> przy wysokiej dość temperaturze otoczenia (24'C).
> Pytanie moje jest następujące: czy to jest normalne, że po zagrzaniu procka do
> 60'C
> temperatura wraca do "normy" przez jakieś 50 minut. Obudowa z dodatkowym
> chłodzeniem??

Niestety wygląda to na normalny, choć nieco przydługi powrót do normy.

Aby się zbyt wiele nie rozpisywać, u mnie wentylator na tylnej sciance,
dmucha do środka, poprzez rurę o przekroju kwadratowym, zrobioną
własnoręcznie z tektury, zamocowaną(obejmuje)na wentylatorze a otwór w tym
kominku (wewnętrzny wylot) ustawiony jest na wprost wentylatora procesora.

Rezultat - temperatury jak u Ciebie zjechały o 15 stopni czyli z 45-49
na 31-34, a w stresie na max 50. Powrót z stresu do normalnej temeratury
trwa od 1 do 2min ! Temperatura otoczenia 21 stopni.

PS
  Jeżel byś sobie zrobił tak jak opisałem, to jeszcze warto dać przesłonę
pomiędzy wylotem powietrza z zasilacza a wlotem wentylatora dmuchającego
do środka - w postaci przyklejonej tekturki odchylającej strumień
wydmuchiwanego powietrza w górę, to daje zwykle dodatkowe 3 stopnie !