Re: jaka karta na AGP x2 z troche nowszych?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 15 Mar 2006 - 18:31:01 MET

Romeq <romeq_WYTNIJTO@poczta.fm> wrote:

> Nosze sie (jak niektorzy wiedza) z zamiarem kupna monitora LCD = DVI:)
> Niestety, moja karta nie ma gniazda DVI, a plyta to Gigabyte GA6BX
> 2000 z AGP x2:(

            To jest na iBX, tak?

> W tej chwili mam WinFast-a Riva TNT 2 16MB.

            Zmien chocby na jakosc obrazu, choc winfast nie robil zlych kart.

> Jaka karte moge kupic do tej plyty, zebym byl pewny, ze niczego nie
> spale, a karta bedzie dobrze pracowala? Generalnie nie gram w gry,
> zwlaszcza nie gram w quake'a i inne takie, gdzie mocne karty sa
> potrzebne, bardziej zalezy mi na DVI. Wlasciwie gdyby nie LCD, to
> nawet bym karty nie wymienial;)

            Czyli 3D nie wazne, liczy sie jakosc obrazu, video-out i transmiter
DVI. Wymagania spelnia wiec praktycznie kazda poprawnie zbudowana
wspolczesna karta, nawet te najtansze [wydajnosciowo, nie jakosciowo]
bo chinczycy potrafia nawet z dobrego ukladu zrobic karte o fatalnym
obrazie - chocby przez DSUB na tasmie.

> Wsrod czego moge szukac, najlepiej dokladne przyklady? Troche
> szperalem na allegro, sprzedawcy pisali, ze karta zgodna z agp x2, a
> na www pisze, ze tylko z agp x4.

            Bo sam chip graficzny jest AGP x8/x4, ale standard AGP 2.0 [x4]
jest zgodny w dol z trybem AGP 1.0 [x2] o ile karta przystosowana jest
do napiecia 3,3V. Czy jest powinienes poznac po wycieciach.

> Myslalem o FX 5200, TI 4200, ATI 9200, ATI 9550. Co z tego pojdzie na
> AGP x2? Moze cos zupelnie innego? Chcialbym wydac dosc malo kasy ( ok.
> 100 do 160 (max 200) zl). No chyba, ze zaproponujecie cos naprawde
> wartego uwagi...

            Nowego R9000/R9200 ciezko kupic wiec dla Ciebie optymalna bedzie
pawnie karta taka jak ta:

http://allegro.pl/item92406968_sapphire_ati_radeon_9250_128mb_128bit_agpx8_f_vat.html

R9250 dziala z AGP x2, karta jest pasywnie chlodzona [nie halasuje!],
pobiera malo pradu, daje niezly obraz na DSUB i DVI, firmowana przez
uznanego producenta OEMow dla ATI [ostatnio rowniez kart pod swoja marka]
i kosztuje 119 zl [choc mozna kupic jeszcze taniej]. Czego chciec wiecej?

Choc jesli od czasu do czsu jednak pogrywasz to szukaj R9550
przystosowanego do napiecia 3,3V i tez pasywnie chlodzonego - np: Gigabyte.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl