Re: [pytanie] Procesor sie grzeje !!!

Autor: Orson <oracz_at_mpwik.ssk.pl>
Data: Wed 15 Mar 2006 - 12:00:45 MET

Zebbik wrote:
> Witam wszystkich.
>
> Problem dotyczy procka, który się grzeje jeśli załącze kodowanie filmu
> do MPEG2. Czasami trwa to nawet 10-12 godz. i temepratura dochodzi nawet
> do 76,77C. Jak myślicie czy jest to zdrowy objaw czy raczej coś jest nie
> tak. Komp mi się 2 razy wyłączył, więc chyba coś się crzani i jest
> jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem sie procka. Pozatym ilość
> obrotów coolera nie przekracze 3400 obr/min. jeżeli procek się zagrzeje.
> Normalnie wynosi ok. 2700 obr/min.
>
> Mój sprzęt:
>
> Intel Pentium IV 3GHz
> [...]

Witam

Po pierwsze sprawdz organoleptycznie (czyt. reka) kiedy komputer
wskazuje ze jest ponad 70 stopni czy radiator faktycznie jest bardzo
goracy/parzacy. Jesli tak to sprawdz stan pasty temoprzewodzacej miedzy
procesorem a radiatorem a najlepiej wyczysc radiator i procesor z tej
ktora jest, naloz nowa i dokladnie zaloz chlodzenie na procesor.
Jesli pomimo tego ze czujnik wskazuje te ponad 70 stopni a sprawdzajac
reka uznasz ze radiator jest w miare chlodny to niestety wskazuje to na
pad czujnika - jesli plyta jest na gwarancji to najlepiej ja oddac.

Pozdrawiam