Re: praktyczne roznice wydajnosci miedzy CeleronemM a PentiumemM

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Tue 14 Mar 2006 - 21:52:46 MET

Dnia 2006-03-14 17:25:23, encja *johny.fcb@gmail.com* wymodziła przez
port 119 co następuje:

[...]
> Jesli to mozliwe to prosze napisz ( ewentualnie na maila) co
> uwazasz o tym notku, co Cie drazni lub co Ci sie podoba. Mnie
> interesuje notebook do prac biurowych, czasami filmów i bardzo rzadko
> jakis gier. Równiez mobilnosc jest tu wazna. Powiedz jak mozesz,
> czy nx6125 to strzal w 10tke, czy moze zainteresowac sie czyms
> innym? Bardzo mi sie przyda Twoja opinia, mysle ze równiez dla
> innych.

Ja szukałem notka przede wszystkim do developerki, BDS 2006, SQL itp.
Koniecznie matryca 1400x1050 i koniecznie jak najszybszy procesor.
Po kolei.

Turion - za$&$**ta maszyna - projekt, który celeron 2800 GHz 1GB RAM
kompilował 9 minut, Turion 2.2 1GB RAM załatwił mi w 1min 40 sek. Kopara
mi opadła. Nie grzeje się, komfort pracy jak najbardziej zbiżony do
Pentium M.

Obudowa - świetna. 6125 nie ma magnezowej ramy, tak jak modele 6110 czy
6120 - rama jest kompozytowa.Sam notebook jest cienki, ale bardzo mocny,
sztywny - i to się czuje. Obudowa pokryta laminatem - nic tu się nie
rysuje, wyciera czy plami. Świetna klawiatura. Zastrzeżenie budzą
klawisze touchpada - wyjęte jakby z modelu 2 półki niższego. Niby nie
można im nic zarzucić, ale jakoś tak nie pasują... Poza tym - żadnych
uwag, matryca dobrze chroniona, zawiasy chodzą ok, wszystko bezbłędnie
spasowane.

Wyposażenie - karta sieciowa 1GB cieszy. Wifi z anteną w ramie matrycy
ma bardzo dobry zasięg (bez porównania lepszy niż np. karty LinkSys'a.
Czytnik kart - chwalą się, że obsługuje 6 standardów, a mogłby jeszcze
czytać CF. BT działa bez zazrzutu, głośnki przyzwoite (nie mają
podejścia do Harmanów (Toshiba), ale bez porówniania lepsze od np.
piździków z Toshiby A60). Czytnik linii papilarnych - bajer, ale działa
;) Bateria - ok, do 4 godzin. Grafa- nie poszalejesz. Radek x200 oferuje
wydajność na poziomie GF4MX. Ja nie gram, ale jak by ktoś mocno chciał,
to może mieć problemy. Nie wiem, co jeszcze mogło by Cię zainteresować.

> ps. Napisz jak mozesz cos o matrycy...bo te modele maja chyba ta
> wieksza rozdzielczosc. Jesli nie chcesz zasmiecac watku to
> napisz mi na maila...bede wdzieczny

Matryca 1400x1050 jest ok. Rozmiary czcionek można dobrać optymalnie -
miałem pewne obawy, jak to będzie wyglądać na 15 calach, ale w tej
chwili klasyczne matryce XGA wydają mi się paskudnie toporne ;) Ogólnie
jest bardzo czytelna, ma dobrą jasność i kontrast.
Oczywiście są wady - nie jest to super sprzęt. Niezbyt duży kąt
patrzenia (pionowy) sprawia, że krawędzie wydają się trochę ciemniejsze,
a narożniki są zauważalnie przyciemnione. Kolory przeciętne - nie ma
wogóle podejścia do mojej starej (ukochanej ;)) Toshiby Satellite 1900,
ale tamto był (jest) sprzęt naprawdę najwyższej klasy) Od nowego miał
jeden walnięty subpixel - z definicji olałem problem - czekałem na tego
notka miesiąc, dostałem go 5 dni przed premierą krajową i żadna siła by
mi go nie zabrała ;) Teraz bad'a wogóle nie dostrzegam.

Denerwujące jest przeglądanie niektórych stron www (np Wirtualna Polska)
- niektórzy webmasterzy twardo uważają, że 800x600 rules, i nawet nie
potrafią porządnie rozplanować layout'u, żeby ładnie się wszystko
rozkładało na wyższej rozdzaiłce, albo przy powiększonych czcionkach.
Dużo lepiej robi to onet, niemal bezbłędnie - interia.

Ale poza tym sprzęt jest naprawdę OK, grafikowi bym nie polecał, ale do
programowania/netu/projektów jest super. Nie wyobrażam sobie pracy w
Borland Developer Studio na XGA.

Podsumowując - bardzo udany sprzęt. HP od czasu fuzji z Compaq'iem - IMO
- nie wypuścił niczego tak udanego, jak seria 61xx. Lekki ale mocny,
bardzo szybki, dobry czas pracy na bateriach i zadowalająca matryca. Dla
mnie to strzał w dziesiątkę - dawno z żadnego notebooka nie byłem tak
zadowolony. Polecam.

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]