Re: Zagadka w drukarce atramentowej Xerox M750

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_go2.pl>
Data: Tue 14 Mar 2006 - 15:12:03 MET

Oto co Radosław Sokół napisał:
> I za podstawę resetu powinna przyjmować
> informację o wyjęciu zbiornika i włożeniu na nowo,
> najlepiej nowego

No cóż, wygląda na to że nie wiesz, podobnie jak ja :) Nowy pojemnik
nie ma żadnych uchwytnych dla sensorów drukarki cech. Oprawa
pojemnika nie ma żadnych styków/kontaktów/czujników pozwalających
stwierdzić wyjęcie i włożenie pojemnika. Są jedynie taśmowe przewody
do głowic, nierozłączane w wypadki wyjmowania jedynie pojemnika
(rozłączają się tylko jeśli wymieniasz również głowicę). Zatem
drukarka może cokolwiek wnosić jedynie z:
a. faktu wybrania w frontendzie sterownika opcji "Wymień pojemnik"
(zakładając że zliczenie jest pamiętane na kompie)
b. Otwarcia pokrywy drukarki, sprzężonej z mikroswiczem, co prowadzi
do wyjechania karetki w położenie do wymiany pojemników (zakładając
że zliczanie jest pamiętane w drukarce i jedynie pokazywane na
kompie)
        Ani a ani b nie zmienia wskazań poziomów tuszu w okienku statusu
drukarki. Jedyne zmiany i to do przypadkowych położeń pośrednich (nie
do 100%) udało mi się wywołać całkiem przypadkiem, dłubiąc w
ustawieniach, włączając i wyłączając kable do drukarki, sam nie wiem
kiedy.
(Efektem tego jest również totalne rozsypanie się sterowania. Jestem
obecnie na etapie przywracania sterowania. Na razie, po kilkakrotnej
reinstalacji sterów brak efektów. Komp widzi drukarkę na porcie USB w
managerze urządzeń, kiedy wetknę kabel USB do drukarki, ale frontend
sterowników pod w98 jej nie widzi. Próba wywołania okna stanu
najczęściej zawiesza komp. Jest wesoło :)

--
Jacek - K7S5A rider