Re: RAID 0,1,5...

Autor: MM <nospam_at_nospam.nospam>
Data: Tue 14 Mar 2006 - 10:24:26 MET

"Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote in message
news:dv3sa4$pka$1@polsl.pl...
> vector napisał(a):
>
> Włącz proszę MIME w swoim czytniku, bo teraz wysyłasz nie-
> prawidłowo zakodowane wiadomości. Tutaj masz instrukcję:
> http://www.grush.one.pl/mime/

> A w jakim celu?
>
> Wszystkie takie wbudowane/tanie interfejsy IDE realizują
> macierzowanie prawie wyłącznie w sposób programowy. Lepsze
> to niż całkiem programowa macierz w pewnym zakresie, ale
> ma swoje poważne wady.

Koledzy, spokojnie. Nie straszcie sie nawzajem. Mowiac o programowym
Raidzie, mowicie o Raid5 i to nie o "macierzowaniu" ale o wykonywaniu
operacji XOR. Kazdy kontroler realizuje tzw. "macierzowanie" sprzetowo a
jedynie XOR dla Raid5 moze byc realizowany programowo tzn. przez procesor
komputera i to go rzeczywiscie obciaza. Dobre kontrolery maja XORa robionego
sprzetowo ale kosztuja duzo pieniedzy - najtansze sa Promise'y seri SX,
4-portowy ok. 1200 PLN, reszta od 2000 PLN i zazwyczaj nie na PCI ale na
PCI-X lub PCI-e wiec do zwyklej plyty odpada. I jeszcze jedna rzecz. Nie
warto robic Raida na nForcie. Kompletne g... Niedopracowane sterowniki,
hardware, dokumentacja itd itd.

Pzdr.,
MM