Re: Viewsonic vs Samsung

Autor: mgs <magness2_TOUSUN__at_poczta.fm>
Data: Tue 14 Mar 2006 - 10:21:34 MET

> To co mnie odrobine zniechecilo to pewne zdjecie na temat Viewsonica:
> http://img161.imageshack.us/img161/8505/bleeding8el.jpg
>
> nie wiem czy jest prawdziwe, bo w sumie jest to zupelna nowosc, ale
> zasialo ziarnko niepewnosci.

Zapewne trochę przesadzone, bo aparaty cyfrowe takie coś wyolbrzymiają
dostosowując automatycznie kontrast. Niestety w Samsungu może być
podobnie (wokół 173P+ z Samsunga toczyła się rozmowa na forum mva.pl o
złym podświetleniu).

> Czy warto ryzykowac VS czy jednak postawic na solidnosc Samsunga ?

Ten Samsung, do którego linka podałeś niezbyt nadaje się do filmów
(wybór panoramy sugeruje że takiego poszukujesz).
Odnośnie Viewsonica - tutaj:
http://mva.pl/?id_kategorii=2&top=71&kategoria=237 jest test innego
Viewsonica i wygląda to dobrze. Ja bym zaryzykował, ale wcześniej
musiałbym w sklepie zobaczyć ten monitor w działaniu - sprawdzić
podświetlenie na SZARYM tle (nie na czarnym, bo w sklepie będzie za
jasno, żeby na czarnym zauważyć jakieś nieprawidłowości), uszkodzone
piksele oczywiście (chociaż znając życie i tak pojawią się później ;) ).
Możesz tez poszukać jakichś opinii o tym prawie modelu. Parametry
wskazują na jakieś MVA Premium albo PVA (pewności nie ma) z dopalaczem.
Trzeba też uważać, bo na zagranicznych forach zwrócono uwagę, ze
monitory 20'' z dopalaczem lubią posiadać opóźnienie (latency) CHOLERNIE
denerwujące, wychodzące nawet ok. 40 ms (czyli tragedia zupełna) -
dotyczyło to modelu Fujitsu-Siemens 20-2 oraz jakiegoś Della. Nie wiem
jak to sprawdzić w warunkach sklepowych/