Re: Wydajność sprzętu pod WIN2K... ciekawostka

Autor: Tomasz <toudi_at_geckon!!!.net>
Data: Sun 12 Mar 2006 - 13:38:53 MET

Użytkownik "vector" <vector@krakoooow.kki.net.pl> napisał w wiadomości
news:dv1349$irr$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam!
> Mam taki dosyć dziwny problem. Złożyłem nową maszynkę i jakoś
> wykonywanie pewnych operacji stwarza jej problem. Ale może mały opis:
>
> Komp A:
> płyta ASUS P5GD2-X, Celeron D 341 (2,93GHz), KingMax 512MB/533MHz,
> GIGABYTE GeForce 6600 128/128 PCI-EX x16 (Turbo Force), Lite-ON
> SHW-16H5S, dysk WD 250GB SATAII
>
> Komp B:
> plyta SOYO 6BA+ (PIII, FSB 100/33MHz), Pentium III 500MHz Slot1,
> Kingston 4x128MB SDRAM PC133 z ECC (serwerowa), grafika ELSA TNT2
> [...]

zmien w A procka na pentium albo podstaw celerona do kompa B :) i ponow test
;)

slowem, pentium to wiecej cache (w twoim wypadku ten P3 ma 512, a celek
tylko 256kB) lepsze przetwarzanie operacji zmienno przecinkowych, a na
korzysc celka przemawia tylko zegar... ,

w ripowaniu grafika nie ma zadnego znaczenia, DVD w obu przypadkach podpiete
pod PATA, dysk SATA nie ma znaczenia bo i tak ciagniesz z wolniejszego
CD/DVD, ilosc pamieci jest porownywalna (btw. czy twoja plyta wogole potrafi
korzystac z dobrodziejstw ecc?), liczy sie glownie wydajnosc procesora.

a w graniu znaczenie ma moc grafiki i przepustowosc magistrali ;) a tu
roznica jest ogromna na korzysc A

mialem podobny problem:
serwer terminali aplikacji bazodanowej pracujacej pod dosem,

komputer z win2k, Celeron4 2GHz, duzo RAM, szybkie dyski, duzo pamieci -
przy 2-3 intensywnie pracujacych klientach praktycznie nie dalo sie
pracowac, po wymianie na Pentium4 1,8GHz spokojnie daje sie pracowac na
10-12 klientach, ostatnio wymienilem na procka z HT i przy zalogowanych 20
klientach nie ma zadnego problemu ;)

co do aplikacji to jest system bazodanowy oparty na clipperze i bazach w dbf
wiec mocno grzebie po dysku i przy robieniu zestawien mocno obciaza procka

pozdrawiam

--
Tomek