Wydajność sprzętu pod WIN2K... ciekawostka

Autor: vector <vector_at_krakoooow.kki.net.pl>
Data: Sun 12 Mar 2006 - 13:10:28 MET

Witam!
Mam taki dosyć dziwny problem. Złożyłem nową maszynkę i jakoś
wykonywanie pewnych operacji stwarza jej problem. Ale może mały opis:

Komp A:
płyta ASUS P5GD2-X, Celeron D 341 (2,93GHz), KingMax 512MB/533MHz,
GIGABYTE GeForce 6600 128/128 PCI-EX x16 (Turbo Force), Lite-ON
SHW-16H5S, dysk WD 250GB SATAII

Komp B:
plyta SOYO 6BA+ (PIII, FSB 100/33MHz), Pentium III 500MHz Slot1,
Kingston 4x128MB SDRAM PC133 z ECC (serwerowa), grafika ELSA TNT2
Vanta 16MB AGP x4, Samsung DVD-ROM SD-616T i LiteON SOHW-823S, dyski
Segate ST380011A i ST340810A

Wykonywana operacja:
1. kopiowanie płyty DVD, program DVD Shrink 3.2, płyta DVD DL, film
ma ok 6,5GB, wykonywana jest kopia z kompresją do DVD-5 (ok.4,5GB).

czas kompa A: ponad godzinę!!!
przy czym rzuca kursorem, zwalnia pozostałe aplikacje - najlepiej go
zostawić i iść sobie....

czas kompa B: poniżej 30min!!!
na maszynie normalnie pracuję, piszę tego posta, mam otwarty program
w trybie MS-DOS, testowałem jeszcze napędy w NeroInfo żeby Wam
dokładnie napisać jakie mam :)

2. gierka Soldier Of Fortune2
maszyna A: 1024x768, wszystkie opcje na FULL - lata jak ta lala - nic
nie ścina... wybiłem wszystkich szkopów i zapomniałem gdzie mam
iść... :)

maszyna B:
no na low lub medium 800x600.... tu widać znaczne różnice.

Komputer B nie jest maszyną do gier. Jednak nie rozumiem spowolnienia
nowego komputera na podstawowych operacjach. Nawet przeglądanie płyty
np. PCKuriera i kopiowanie programów na dysk zawiesza pracę do
momentu zrzucenia programu z płytki na dysk. Dodam tylko, że dla
porównania PIII ma tu takie same osiągi (DVD Shrink) jak Pentium
Centrino na maszynce DELL Inspiron 6000....

Jest jakiś sposób aby "wyleczyć" troche nową maszynę?

Pozdr, V.