Re: Pytanko o Durona

Autor: Cyneq <spam_at_won.com>
Data: Fri 10 Mar 2006 - 15:09:55 MET

Radosław Sokół napisał(a):

> Ale co takiego jest w nowych systemach czego nie da się
> zrobić tak, aby działało szybko? ;)
Waga.
Ostatnio sadzałem ( i zostałem przy tym) SuSe 9.3. Domyślna instalacja
zjamuje koło 2 GB, zawiera olbrzymią liczbę pakietów, modułów i
serwisów. Oczywiście plus - dużo żeczy jest dostępnych, dużo przydatnych
(ale pewnie jeszcze z 5 razy tyle nieprzydatnych) funkcji dostarcza
oprogramowanie.

> Nie. Oprogramowanie powinno być pisane tak, aby na starych
> komputerach chodziło akceptowalnie, a na nowych błyskawicznie.

Alez jestem tego samego zdania, niestety praktycznie się to nie zdaża, a
w większości wypadków nie jest możliwe. Ładujesz coraz więcej
wodotrysków do softu to i waży coraz więcej, nawet jesli piszesz równie
sprawne algorytmy.

> "Krowiaste" są biblioteki graficzne przede wszystkim i jest to
> wynikiem nie jakichś założeń, ale błędów programistów po prostu.

Myślę że raczej jest tak:
- wodotryski potrzebne 20% "krowiastości",
- wodotryski niepotrzebne 40%,
- błędy programistów 10%,
- lenistwo - userzy mają szybkie komputery, więc nie musimy się starac
pisac wydajnie - 20%,
- nie umiemy pisać wydajnie - 10%

--
Cyneq